VEGANSKI GOLAŽ

Čas je ravnopravšnji za nekaj toplega, na žlico, s polento. Se strinjaš? 😊

Golaža nekoč nikoli nisem marala - razen tiste omakce s čebulo - pri pripravi, kamor sem rada namakala kak košček kruha, ki sem ga skrivaj pomočila vanjo... ko mami ni videla. 😉

Ta verzija golaža, ki je brez mesa, me je fascinirala ravno po okusu.
In zdaj je večkrat na meniju. Prileže pa se ravno v teh hladnejših dneh, čeprav priznam, sem ga prvič naredila lani poleti na otoku Silba, ko je bilo res vroče. 😕

Malo sem improvizirala, a nastal je odličen, okusen golaž. 



Sestavine za golaž; 

S seboj sem imela priročne suhe sojine 'zrezke' (paketek sem imela za 2x)
(Cena paketka je cca 0,79€ in se dobi v Mercator-ju, Interspar-u, ter Spar-ih..)

zelenjavno jušno osnovo (Podravka - srčki);
(Cena cca 1,29€/škatlico, kjer so 3-je srčki koncentrirane zelenjavne jušne osnove.)


korenje (kupila sem 2 srednje velika korenčka), 
paradižnik (1 velik oz 2 srednje velika), 
zeleno in rdečo svežo papriko oz lahko tudi rumeno (porabila sem vsake 1/4), 
česen (strok ali dva), ter seveda 
čebulo - veliko nje. 😉 (Dala sem 2 veliki.)

Bistvo pri golažu je v čebuli. Pa saj to veš, ne? 😚

Kvalitetno (hladno stiskano) oljčno olje smo kupili na otoku. Slednjega sem uporabila le toliko, da sem na njej popražila čebulo.)

Priprave golaža sem se lotila sila preprosto;

  • Prvo sem namočila sojine suhe 'zrezke' - prelila sem jih z zelenjavno jušno osnovo. Namakajo naj se vsaj 20 min, bolje je, da se dlje.
    Vmes sem jih večkrat obrnila/zamenjala položaj zgoraj, spodaj - v vodi. S tem se prepreči, da ostane kakšen rob 'trd', ter so zares dobro prepojeni. 😉
(V posodico za kuhanje kave sem natočila vodo, dodala začimbe kot so; sol, kajenski in črni poper, rdečo papriko v prahu (lahko tudi dimljeno), česen v prahu, kurkumo, baziliko, majaron, ter iztisnila nekaj paradižnikovega koncentrata iz tube, ter dodala 'srček' zelenjavne jušne osnove.
Počakala do vretja, ter zalila 'zrezke', ki sem jih nato pokrila še s krožnikom - da se res dobro napojijo s tekočino.
Začembe sem dala tudi na še ne prelite 'zrezke'. ) 



  • Po namakanju 'zrezke' malenkost 'odcedimo' oz stisnemo med dlani. Ne preveč, da bodo sočni.
  • Narežemo na kocke. 
  
  • Na oljčnem olju popražimo narezano čebulo.
  • Dodamo na kocke narezane sojine koščke. Malenkost popražimo. 
    

  • Naribamo korenček, narežemo nekaj paprike, ki ju dodamo h koščkom soje, ter pražimo. 
 
  • Na drobno nasekljamo česen, ter paradižnik, ki ju prav tako dodamo. Prvo česen, da zadiši, nato paradižnik. 

  • Zalijemo z zelenjavno osnovo, ki je ostala od namakanja sojinih 'zrezkov', dodamo paradižnikov koncentrat, začinimo (sol, kajenski poper, rdeča paprika, kurkuma).
    Vsake toliko pomešamo, zalivamo z vodo do željene gostote oz da je več 'vode'/omake. 
 

 
  • Preverjamo intenziteto okusov in po potrebi dodajamo začimbe po okusu.

       
Poleg ponudimo polento, kus kus oz po želji kaj drugega.



  


         DOBER TEK! 💚

       Lahko mi slediš na Instagram-u. 
       Všečkaš Facebook page BIOWAY/Planty4u


       Hvala za tvojo podporo. 💥

Komentarji

Priljubljene objave