HUMUS

Vsestranski namaz, osnova iz čičerike. 

Meni najboljši na popečenem toastu. Če so gor še kakšni kalčki ali pa imam redkvico, češnjev paradižnik, olive s česnom, feferone - je pa zame čista zmaga!
 💖




Glede humusa - variant je mnogo, saj se lahko pri sestavi poigramo tako z začimbami kot z dodatki. Osebno mi je to najljubše, kajti s tem je vsak namaz  unikaten. 💖

Včasih sem ga kupovala pa mi noben ni bil všeč. Morda pogojno le tisti iz Hofer-ja. Za vse ostale sem dobesedno vrgla stran svoj denar. 

Ko sem ga poskusila narediti prvič - me je fasciniral; po enostavnosti priprave, kot okusu. 
Dodelati sem morala le strukturo. Kar nekaj časa sem se lovila z dodajanjem vode od čičerike, kot količino. Navadno sem ga naredila mnogo preveč. 😂 
Sem ga pa tako podarjala svoji okolici - kdor ga je želel. 

Zdaj, če se smem pohvalit, mi uspe popolna tekstura v prvo in v nulo. 💪

Sama sem ga delala že z dodatki kot je rdeča pesa, sušenimi paradižniki v olju, kaprami, zeleno (mnogo nje 😂; beri preveč), olivami, bučkami, čemažem, jajčevci,..
Vsak je poseben in fino je, ko najdemo nek svoj okus v smislu kaj definitivno ne sme manjkati v tvojem humusu. 
Zame so to vsekakor sušeni paradižniki v olju, ter kapre (katere kot same ne maram, a v humusu so must have).
Prej sem sušene paradižnike iz olja jedla poleg. 



Lotimo se torej priprave namaza. 

Pripomoček za izdelavo humusa je dober multipraktik, še boljše blender. 

Sama uporabljam Klarstein Herlakes (na sliki), ki je cenovno dostopnejši ima pa vse karakteristike cenovno dražjih blenderjev (Vitamix, Omniblend, Blendtec)kot so; 1.500W in vsaj 40.000vrtljajev/min (če želimo tudi suho blendati).
 

Če nimate blenderja vam ga uspe narediti tudi z multipraktikom, seveda. Bi pa na vašem mestu razmislila o investiciji blenderja. Zame je danes blender 'must have' in si ne morem predstavljati življenja brez njega. 

Gremo dalje, k receptu. 😊

Kaj potrebujemo in izdelava.

POTREBUJEMO: 
  • čičeriko, ki se jo dobi v piksni, torej konzervi kot fižol. Dobi se jo v trgovinah Hofer, TUS, Spar, Mercator, Eurospin.
    (V kolikor uporabimo svežo, jo je potrebno čez noč namočit, ter nato skuhat.)

Sama sem včasih pripravljala humus iz sveže čičerike, torej sem jo namakala in kuhala, ter vodo porabila za aquafabo (to je sneg - kot iz 'beljakov'), sedaj raje kupim piksno, ker mi prihrani čas. In tudi kadarkoli želim lahko TAKOJ naredim namaz. Ne rabim čakat en dan zaradi namakanja, kuhanja, ohlajanja. 

  • 2 čajni žlički tahini paste - nujni dodatek humusa
    Lahko jo kupite že pripravljeno v vseh večjih trgovinah (Mercator, Spar, Interspar..) ali jo naredite sami. Jaz jo delam sama, ker mi je boljša, naredi se hitro, ter naredim poljubno (tudi manjšo) količino, ki počaka v hladilniku.
    Kako se jo naredi poglejte na blog-u pod TAHINI ALI SEZAMOVA PASTA - tukaj



  • voda v kateri se je kuhala čičerika oz voda iz piksne čičerike (sama dam v blender kar celotno vodo - morda, za začetek, svetujem, da jo shranite, ter jo dodajate postopno med blendanjem)
  • 1-2 stroka česna
  • cca 2 žlici sezamovega olja (lahko tudi oljčnega)
  • limonin sok (cca pol male limone oz 3 žlici)
  • nekaj sušenih paradižnikov iz olja (poskusite z dvema, tremi in boste vedeli za naslednjič kako vam je všeč okus humusa) - dobite ga v Hoferju, Sparu..vseh trgovinah. Je pa v Eurospinu najugodnejši. 


  • kapre (žličko, dve) 
  • par oliv
  • začimbe; sol, kajenski poper, rdeča paprika (lahko date dimljeno rdečo papriko), kurkuma, česen v prahu, svež peteršilj


IZDELAVA: 

Vse sestavine damo v blender in zblendamo. Konsistenco korigiramo s čičerikino vodo.








Shranimo v steklen kozarček in shranimo v hladilnik. Namaz nam zdrži nekje teden.


Na sliki popečen toast namazan s humusom s alfa-alfa in kalčki tris.



Naj bo jutro, dobro jutro, ki ga pričnete z zdravim in okusnim humusom. 💛

DOBER TEK! 💚

Lahko mi slediš na Instagram-u. 
Všečkaš Facebook page BIOWAY/Planty4u

Hvala za tvojo podporo. 💥


Komentarji

Priljubljene objave